strålbehandlingen

Tisdag den 18 november kl 14.40 är min första av 30 strålbehandlingar.

Jag blir tilldelad rum 10 och får antagligen världen  bästa personal !! För mig kom dom att betyda massor och dom blir aldrig glömda!!

Eftersom jag strålas för en hjärntumör  så är mitt huvud fastspänt  i en mask som dom gjort efter mitt ansikte. Att bli fastspänd är en otroligt jobbig känsla och man kan nästan känna paniken ta över. Trots att själva strålningen endast tar nån minut så tar det tid emellan, totalt var jag fastspänd ca 10-15 min per dag.

Tack vare personalen på strålningen går alla 30 behandlingar bra och det är ändå något "roligt" att åka dit. Under tiden.

Tisdagen den 30/12 gör jag min sista (för denna gång) strålbehandling och det är faktiskt med blandade känslor jag lämnar Göteborg och sahlgrenska 

Nu väntar återhämtning  hemma och väntan på återbesök för att prata om cellgifter. Sen väntar ju den första röntgen efter strålbehandlingen som visar resultat ( förhoppningsvis bra).

.....nästa inlägg är nutid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blizy

När livet inte blev som väntat

RSS 2.0