Kan det bli värre ?

Strålbehandling är bokad och ska påbörjas den 18 nov och 30 behandlingar ska utföras. Jag gör min sista behandling den 30/12 :)

Men så söndagen den 26/10 lägger jag mig i soffan och vilar när jag känner att det börjar rinna blod, fort till toaletten.  Det är inga tveksamheter att det är ett missfall för det är stora mängder blod som kommer :(

Ringer 1177 som säger att vi ska åka in till akuten. Sagt och gjort !

Ultraljud visar att det inte finns något liv i magen. Jag är nu i v 17. Antagligen har fostret dött runt v 8-9. Även om detta var tråkigt kände jag en lättnad, jag har känt en oro kring skador på fostret och ev anknytningsproblem senare, men självklart är det jobbigt då bebisen var planerad och efterlängtad!

jag blir inlagd på gyn och får tabletter för att resterna ska komma ut, om detta inte sker ska jag på operation dagen efter för skrapning.  Det kändes väl inte jättekul att behöva bli sövd igen bara 1 månad efter hjärnoperationen,  men så blev det, kroppen skötte inte detta själv och en operation blev det. Den skulle tagit ca 20 min.

När min kirurg kommer och pratar berättar han att op tagit 1,5 Tim och att dom fick avbryta innan dom var klara pga blodförlust.  Han beklagar och meddelar att en ny operation måste ske om ca 2v. beskedet känns tungt eftersom strålbehandlingen börjar om 2,5v,  dessvärre har jag inget val. Men för att spä på det negativa blir jag kallad till gyn. Op på min bröllopsdag,  en akuttid är där på morgonen och får besked vid 18på kvällen att ddet blir morgonen efter. Jag satt och väntade ensam och i onödan på gyn på min bröllopsdag, det gjorde ont konstigt nog!!

Morgonen kommer och jag för 3dje gången på 6v rullas ner till operation. Vid det här laget känner jag mig rutinerad!
Op  tog ca 2, 5 Tim vilket är 2 Tim längre än "normalt". När jag vaknar upp vill jag snabbt ifrån uppvaket, är riktigt less på det hela!
Jag får veta att allt gått bra och nu ska alla rester vara borta.

På eftermiddagen  samma dag som Op så ska jag göra en ny MR röntgen med kontrast denna gång då jag inte längre är gravid. Denna ska ligga till grund för strålbehandlingen och resterna som finns kvar i huvudet.
När jag lämnar sjukhuset den dagen är jag trött!!

Nu väntar strålbehandling pm 5 dagar som varar i 6v.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blizy

När livet inte blev som väntat

RSS 2.0