Tappad lust

Som jag skrev tidigare var vi på banken igår och skulle kolla möjligheter till att belåna vårat hus lite då vi har stora projekt på g ;) 
Banken kollade över det hela och det var inga problem med vår förfrågan, toppen tänkte vi! 
Kontrollfreak som jag är vill jag veta allt och ha det på papper.
När vi börjar gå igenom siffrorna är det som någon drar ur pluggen och luften går ur mig, 6000kr mer i månaden på räntor och amorteringar !!!!!
Så mycket ska vi inte låna att det bör rimligtvis öka med den summan, men jo visst så var fallet då bi måste lägga om hela vårat lån till dagen anpassningar ( vilket skiljer sig från när vi köpte huset) och därav måste det såkallade topplånet betalas av på 5år!!! Helt sjukt!

Med verkligheten uppdaterad går vi båda därifrån nedstämda och vet inte längre om detta är värt att genomföra ;(

Igår kväll satt vi och spånade lite alternativ... Återkommer med lösningarna allt eftersom dom kommer ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blizy

När livet inte blev som väntat

RSS 2.0